torsdag 24 juni 2010

Rabarber.

Så skönt med värme, jag har inte vågat skriva och hylla sommarvärmen med rädsla för att den skall ryckas bort under fötterna och ersättas med ett mycket oskönt väder.
Oskönt tycker jag är ett bra ord och kommer att användas ofta.



Jag skall skriva om rabarber, denna underbara växt.
Den är vacker redan när den kommer med sin underbara vårhälsning med den första lilla bulan som tittar på mig och jag känner en rysning av glädje inför det som komma skall.
De första bladen så underbart gröna, små och krusiga, vackra.
Minnena inom mig kommer som en vårrusning och jag känner smaken av rabarberpaj med söt vaniljsås sprida sig.
Snabbt kommer de första spröda stjälkarna och det är mycket svårt att vänta på att få dra loss det ljuvliga som finns inom räckhåll.

Den första pajen är ett faktum.
Lyckan är överväldigande.
Nu ut i solen och njuta, verkligen njuta.

2 kommentarer:

  1. Ska vi gå ut igen?! *pust* Vi kom ju nyss in! Vänta i allafall 20 minuter! ;) ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken fin hyllning till rabarbern.

    SvaraRadera