torsdag 17 juni 2010

Grillkväll på dagis.



I dag har det varit ännu en helt underbar dag med mycket sol och värme, det är hela två dagar i sträck vilket vi inte är bortskämda med ännu denna sommaren.
Jag har ett förslag till vädergudarna:
Jag vill ha brittsommar i December, det är det minsta vi kan få efter denna sommarens början.
Jag har varit ute i trädgården och vattnat, vattnat och vattnat.
Jag har insett att vi bor i en grushåla och allt vatten rinner rakt genom marken, det behövs påfyllning nästan varje dag.

Max och jag var och hämtade min älskade dotter Elina och tillika hans älskade storasyster i eftermiddags för att sedan köra till den återkommande grillkvällen tillsammans med personal, barn och föräldrar på dagis.
Underbart väder.
Vi satt alla i gräset och bara njöt av solen, grillkorv och hembakade kärleksmums.
Elina och Max var i gång hela tiden, gungade och klättrade.
Max lekte i sandlådan med sina kompisar och Elina tränade gymnastik på en stång med sin kompis Emma.

Efter ca 1 timme var det utdelning av presenter till fröknarna från barnen.
De fick en jättefin färgglad ryggsäck var och på deras reaktioner såg vi att de blev jätteglada.
Kul!

Men kvällen slutade inte bra för Max.
Han skulle springa i förväg ner till bilen.
Han har en förmåga att springa framåt och titta bakåt när han springer och det var bara en tidsfråga...
Kombinationen asfalterad nedförbacke, shorts och huvudet åt fel håll resulterade i ordentliga skrapsår på knäna och jätteont.
Elina tröstade honom och sedan kom pappa springandes och tröstade han också.
Jag blev en eftersläntrare kånkandes på vår packning.

Med ett stort plåster på ena knät somnade han i min famn och jag håller tummarna att han får sova gott hela natten.

3 kommentarer:

  1. Haha! Ja, det var en kul dag:) Fast slutet var inte lika roligt...

    SvaraRadera
  2. Nej det var inte ett roligt slut, men i dag visade Max stolt upp sin "krigsskada" på dagis :)

    SvaraRadera