torsdag 1 juli 2010

Jag blev sminkad i går.


Min älskade dotter har varit hos sin mormor i några dagar.
Och var den lilla tjejen än är så halkar såklart ämnet in på smink och givetvis ser hennes mormor till att dotterdottern inte skall vara utan.
Hon berättade en historia med långa utlägg kring varenda sminkask, läppstift och olika krämer.
Hon satt och sminkade sig hela vägen hem, i bilen, med alla gupp och vibrationer en biltur erbjuder.
Elina är snart 10 år och låter sin kreativa sida användas på ansiktet.
Hon svänger sig med ord jag måste slå upp i sminklexikon för att inte verka dum och oförstående, det är viktigt att låta barnen tro att deras mamma är av sällsynt intelligent slag och det gäller att vara slug.


När vi var hemma och Max låg i sängen sussandes så skönt åkte sminket fram, dessutom kom även det gamla sminket fram.
Nu skulle det sminkas, på mamma liggandes i soffan.
Så skönt det var att få ansiktet masserat, bara ligga där och blunda.
Vad som hände?
Jo det var så här...


Och blev så här...

1 kommentar:

  1. Haha!
    1. Du är slug.
    2. Mitt i prick!
    3. Allvarligt, du sov. Du hörde ju inte mig! ;D

    SvaraRadera